<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	
	>
<channel>
	<title>
	Komentarze do: Kwota wolna od podatku 2020 i 2021 ZFŚS &#8211; zmiana	</title>
	<atom:link href="https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/</link>
	<description>ZFŚS - Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych</description>
	<lastBuildDate>Fri, 26 Jan 2024 19:26:32 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=7.1</generator>
	<item>
		<title>
		Autor: Joanna Krystyna Robak		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-115</link>

		<dc:creator><![CDATA[Joanna Krystyna Robak]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 16 Jun 2021 09:41:28 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-115</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-113&quot;&gt;Janina&lt;/a&gt;.

Emeryt kwotę wolną od podatku 3000 zł rocznie (limit dotyczy tego co otrzymał od byłego pracodawcy i związków zawodowych w ciągu roku kalendarzowego) - art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Jeśli pracodawca umarza żyjącemu emerytowi 14.000 zł pożyczki z ZFŚS, to 3000 zł wlicza się do limitu kwoty wolnej od podatku, a 11.000 ł trzeba opodatkować podatkiem ryczałtowym 10%.
Jako, że jest to świadczenie niematerialne, to emeryt wpłaca pracodawcy kwotę podatku przed umorzeniem, a pracodawca dokonuje umorzenia i odprowadza ten podatek do urzędu skarbowego - art. 41 ust. 7, czyli jeżeli przedmiotem: 2) świadczeń, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4 i 4b – nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem świadczenia.
Zatem w skrócie mówiąc i zakładając, że emeryt jeszcze nie wykorzystał 3000 kwoty wolnej od podatku, to aby otrzymać umorzenie 11.000 zł będzie musiał wpłacić pracodawcy kwotę 1100 zł podatku, a następnie pracodawca jako płatnik odprowadzi tą kwotę od urzędu skarbowego.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-113">Janina</a>.</p>
<p>Emeryt kwotę wolną od podatku 3000 zł rocznie (limit dotyczy tego co otrzymał od byłego pracodawcy i związków zawodowych w ciągu roku kalendarzowego) &#8211; art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.<br />
Jeśli pracodawca umarza żyjącemu emerytowi 14.000 zł pożyczki z ZFŚS, to 3000 zł wlicza się do limitu kwoty wolnej od podatku, a 11.000 ł trzeba opodatkować podatkiem ryczałtowym 10%.<br />
Jako, że jest to świadczenie niematerialne, to emeryt wpłaca pracodawcy kwotę podatku przed umorzeniem, a pracodawca dokonuje umorzenia i odprowadza ten podatek do urzędu skarbowego &#8211; art. 41 ust. 7, czyli jeżeli przedmiotem: 2) świadczeń, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4 i 4b – nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem świadczenia.<br />
Zatem w skrócie mówiąc i zakładając, że emeryt jeszcze nie wykorzystał 3000 kwoty wolnej od podatku, to aby otrzymać umorzenie 11.000 zł będzie musiał wpłacić pracodawcy kwotę 1100 zł podatku, a następnie pracodawca jako płatnik odprowadzi tą kwotę od urzędu skarbowego.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Janina		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-113</link>

		<dc:creator><![CDATA[Janina]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 31 May 2021 06:43:59 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-113</guid>

					<description><![CDATA[Dzień dobry,
Nauczycielowi emerytowi umorzono pożyczkę mieszkaniową z ZFŚS w wysokości 14 tyś. w maju 2021.  Od jakiej kwoty należy naliczyć podatek? I w jakim terminie nauczyciel emeryt powinien go wpłacić do US?]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Dzień dobry,<br />
Nauczycielowi emerytowi umorzono pożyczkę mieszkaniową z ZFŚS w wysokości 14 tyś. w maju 2021.  Od jakiej kwoty należy naliczyć podatek? I w jakim terminie nauczyciel emeryt powinien go wpłacić do US?</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Joanna Krystyna Robak		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-110</link>

		<dc:creator><![CDATA[Joanna Krystyna Robak]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 27 Jan 2021 19:23:43 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-110</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-102&quot;&gt;Ewa&lt;/a&gt;.

Wszystko zależy od tego z jakich środków są wypłacone wspomniane przez Panią zapomogi.
Jeśli miała Pani na myśli ZFŚS, to zapomogi otrzymane w przypadku indywidualnych zdarzeń losowych, klęsk żywiołowych, długotrwałej choroby lub śmierci finansowane z ZFŚS są zwolnione z opodatkowania niezależnie od ich wysokości - na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Warto pamiętać o stosownym udokumentowaniu zdarzania losowego lub długotrwałej choroby. Przy długotrwałej chorobie, do celów dowodowych, konieczne jest zaświadczenie lekarza o długotrwałej chorobie (ale bez nazwy choroby - RODO).
Z kolei na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 lit b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwolnione są zapomogi otrzymane w przypadku indywidualnych zdarzeń losowych, klęsk żywiołowych, długotrwałej choroby lub śmierci finansowane z innych źródeł niż fundusz socjalny, ZFŚS, z funduszy związków zawodowych lub zgodnie z odrębnymi przepisami wydanymi przez właściwego ministra – do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym 2020 i 2021 kwoty 10.000 zł (w 2019r. była to kwota 6.000 zł i możliwe, że w 2022r. limit również będzie wynosił 6.000 zł, ale jak to będzie wyglądało, zobaczymy :)]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-102">Ewa</a>.</p>
<p>Wszystko zależy od tego z jakich środków są wypłacone wspomniane przez Panią zapomogi.<br />
Jeśli miała Pani na myśli ZFŚS, to zapomogi otrzymane w przypadku indywidualnych zdarzeń losowych, klęsk żywiołowych, długotrwałej choroby lub śmierci finansowane z ZFŚS są zwolnione z opodatkowania niezależnie od ich wysokości &#8211; na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.<br />
Warto pamiętać o stosownym udokumentowaniu zdarzania losowego lub długotrwałej choroby. Przy długotrwałej chorobie, do celów dowodowych, konieczne jest zaświadczenie lekarza o długotrwałej chorobie (ale bez nazwy choroby &#8211; RODO).<br />
Z kolei na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 lit b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwolnione są zapomogi otrzymane w przypadku indywidualnych zdarzeń losowych, klęsk żywiołowych, długotrwałej choroby lub śmierci finansowane z innych źródeł niż fundusz socjalny, ZFŚS, z funduszy związków zawodowych lub zgodnie z odrębnymi przepisami wydanymi przez właściwego ministra – do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym 2020 i 2021 kwoty 10.000 zł (w 2019r. była to kwota 6.000 zł i możliwe, że w 2022r. limit również będzie wynosił 6.000 zł, ale jak to będzie wyglądało, zobaczymy 🙂</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Joanna Krystyna Robak		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-109</link>

		<dc:creator><![CDATA[Joanna Krystyna Robak]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 27 Jan 2021 19:08:49 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-109</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-100&quot;&gt;Ewelina&lt;/a&gt;.

Jeśli bierzemy pod uwagę lata 2020 - 2021, wówczas wczasy pod gruszą w wysokości 1000 zł i dofinansowanie w okresie zimowym w wysokości 800 zł nie podlegają opodatkowaniu dla pracownika, jeśli były w całości wypłacone ze środków ZFŚS, zgodnie z przepisami ustawy o ZFŚS, ponieważ nie przekroczyły kwoty wolnej od podatku, która w 2020 roku oraz w 2021 roku wynosi 2000 zł rocznie.
Z kolei zapomoga losowa jest zwolniona z opodatkowania niezależnie od jej wysokości w ciągu roku. 
Zatem w przypadku poruszonym w pytaniu nie będzie podatku od pracownika - zakładam, że świadczenia wypłacone zostały w całości z ZFŚS, zgodnie z przepisami ustawy o ZFŚS. 
Podstawy prawne: art. 8 ust. 1 i 2 ustawy o ZFŚS, art. 21 ust. 1 pkt 67 i pkt 26 lit. a]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-100">Ewelina</a>.</p>
<p>Jeśli bierzemy pod uwagę lata 2020 &#8211; 2021, wówczas wczasy pod gruszą w wysokości 1000 zł i dofinansowanie w okresie zimowym w wysokości 800 zł nie podlegają opodatkowaniu dla pracownika, jeśli były w całości wypłacone ze środków ZFŚS, zgodnie z przepisami ustawy o ZFŚS, ponieważ nie przekroczyły kwoty wolnej od podatku, która w 2020 roku oraz w 2021 roku wynosi 2000 zł rocznie.<br />
Z kolei zapomoga losowa jest zwolniona z opodatkowania niezależnie od jej wysokości w ciągu roku.<br />
Zatem w przypadku poruszonym w pytaniu nie będzie podatku od pracownika &#8211; zakładam, że świadczenia wypłacone zostały w całości z ZFŚS, zgodnie z przepisami ustawy o ZFŚS.<br />
Podstawy prawne: art. 8 ust. 1 i 2 ustawy o ZFŚS, art. 21 ust. 1 pkt 67 i pkt 26 lit. a</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Joanna Krystyna Robak		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-108</link>

		<dc:creator><![CDATA[Joanna Krystyna Robak]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 27 Jan 2021 18:59:19 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-108</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-94&quot;&gt;Izabela&lt;/a&gt;.

Świadczenia z ZFŚS przydziela się w zależności od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej pracownika (art. 8 ust. 1 ustawy o ZFŚS). Nie można wysokości świadczeń uzależniać od wymiaru czasu pracy.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-94">Izabela</a>.</p>
<p>Świadczenia z ZFŚS przydziela się w zależności od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej pracownika (art. 8 ust. 1 ustawy o ZFŚS). Nie można wysokości świadczeń uzależniać od wymiaru czasu pracy.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Joanna Krystyna Robak		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-107</link>

		<dc:creator><![CDATA[Joanna Krystyna Robak]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 27 Jan 2021 18:57:30 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-107</guid>

					<description><![CDATA[W odpowiedzi do &lt;a href=&quot;https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-95&quot;&gt;Sylwia&lt;/a&gt;.

Dzień dobry,

Zwolnienie od podatku obejmie przychody pracownika do ukończenia 26. roku życia, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł. Do tego limitu wliczają się opodatkowane świadczenia z ZFŚS dla pracowników (jak np. bon towarowy). Nie trzeba odprowadzać zaliczki na podatek od bonu towarowego, jeśli przychód pracownika nie przekroczył ww. limitu.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>W odpowiedzi do <a href="https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-95">Sylwia</a>.</p>
<p>Dzień dobry,</p>
<p>Zwolnienie od podatku obejmie przychody pracownika do ukończenia 26. roku życia, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł. Do tego limitu wliczają się opodatkowane świadczenia z ZFŚS dla pracowników (jak np. bon towarowy). Nie trzeba odprowadzać zaliczki na podatek od bonu towarowego, jeśli przychód pracownika nie przekroczył ww. limitu.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Ewa		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-102</link>

		<dc:creator><![CDATA[Ewa]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 10 Dec 2020 20:53:08 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-102</guid>

					<description><![CDATA[Czy zapomogi losowe z tytułu długotrwałej choroby są całkowicie zwolnione z podatku]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Czy zapomogi losowe z tytułu długotrwałej choroby są całkowicie zwolnione z podatku</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Ewelina		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-100</link>

		<dc:creator><![CDATA[Ewelina]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 23 Nov 2020 13:26:13 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-100</guid>

					<description><![CDATA[Dzień dobry, mam takie pytanie. Jeśli pracownikowi zostało wypłacone świadczenie na wczasy pod gruszą w wysokości 1000zł, w okresie zimowym dostanie dofinansowanie w wysokości 800zł. a złożył jeszcze wniosek o zapomogę losową i otrzyma ja w wysokości :
a) 900zł
b) 1500zł
to jaką kwotę powinnam opodatkować.?
Czy zapomoga jest w ogóle opodatkowana? czy jeśli razem z resztą świadczeń przekroczy jakąś kwotę to różnicę trzeba opodatkować?]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Dzień dobry, mam takie pytanie. Jeśli pracownikowi zostało wypłacone świadczenie na wczasy pod gruszą w wysokości 1000zł, w okresie zimowym dostanie dofinansowanie w wysokości 800zł. a złożył jeszcze wniosek o zapomogę losową i otrzyma ja w wysokości :<br />
a) 900zł<br />
b) 1500zł<br />
to jaką kwotę powinnam opodatkować.?<br />
Czy zapomoga jest w ogóle opodatkowana? czy jeśli razem z resztą świadczeń przekroczy jakąś kwotę to różnicę trzeba opodatkować?</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Sylwia		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-95</link>

		<dc:creator><![CDATA[Sylwia]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 14 Sep 2020 07:05:12 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-95</guid>

					<description><![CDATA[Dzień dobry:)

Pani Joanno,
czy odprowadzamy podatek za bon dla pracownika poniżej 26 rż? Jest to wypłata z ZFŚS, dofinansowanie paczki na mikołaja w formie bonu towarowego do sklepu z zabawkami.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Dzień dobry:)</p>
<p>Pani Joanno,<br />
czy odprowadzamy podatek za bon dla pracownika poniżej 26 rż? Jest to wypłata z ZFŚS, dofinansowanie paczki na mikołaja w formie bonu towarowego do sklepu z zabawkami.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Autor: Izabela		</title>
		<link>https://aserto.edu.pl/zmiana-kwoty-wolnej-od-podatku-dla-pracownikow/#comment-94</link>

		<dc:creator><![CDATA[Izabela]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 21 Aug 2020 09:58:52 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://aserto.edu.pl/?p=1760#comment-94</guid>

					<description><![CDATA[Chciałam zapytać czy zgodnie z ustawą o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych można pracownikowi wypłacić świadczenie wczasy pod gruszą oraz świąteczne w formie finansowej odpowiednio do wymiaru etatu.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Chciałam zapytać czy zgodnie z ustawą o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych można pracownikowi wypłacić świadczenie wczasy pod gruszą oraz świąteczne w formie finansowej odpowiednio do wymiaru etatu.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
	</channel>
</rss>
