Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA COOKIES
Korzystanie z bloga i strony internetowej www.aserto.edu.pl oraz sklepu internetowego pod nazwą www.kursy.aserto.edu.pl oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności i Polityki Cookies.
Jako Użytkownik zapoznaj się z jej postanowieniami. Poniższy spis treści pomoże Ci w tym. Informuję Cię w niej, w jaki sposób troszczę się o dane Użytkowników, jak je przetwarzam, komu je powierzam i wiele innych ważnych kwestii związanych z danymi osobowymi.
Dbam o bezpieczeństwo danych osobowych oraz o prywatność Użytkownika Strony. Cieszę się, że odwiedzasz moją Stronę.
W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: biuro@aserto.edu.pl .
SPIS TREŚCI
- §1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- §2 DEFINICJE
- §3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
- KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA?
- CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?
- W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH PRZETWARZAMY DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKA PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?
- W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?
- JAKIE SĄ UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA?
- CZY UŻYTKOWNIK MOŻE COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?
- CZY PRZEKAZUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA DO PAŃSTW TRZECICH?
- JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA?
- LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – FACEBOOK
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – INSTAGRAM
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – LINKEDIN
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – YOU TUBE
- BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
- KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?
- CZY POWOŁALIŚMY INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?
- CZY PROFILUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA?
- §4 FORMULARZE
- §5 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE
- §6 TECHNOLOGIE
- §7 POLITYKA PLIKÓW COOKIES
- §8 ZGODA NA COOKIES
- §9 LOGI SERWERA
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określa zasady Przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników oraz plików Cookies, a także innych technologii pojawiających się na stronie internetowej pod nazwą i linkiem: aserto.edu.pl oraz w sklepie internetowym pod nazwą i linkiem: www.kursy.aserto.edu.pl.
- Administratorem strony i danych osobowych przekazywanych w jej ramach jest Joanna Krystyna Robak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ASERTO Joanna Krystyna Robak, pod adresem 33-300 Nowy Sącz, ul. 1 Brygady 32/38, NIP: 737-104-15-28, REGON: 121131079 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Administrator przetwarza Dane osobowe zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Administrator dokłada szczególnej staranności, aby zapewnić poszanowanie prywatności Użytkowników oraz ochrony ich interesów, w szczególności poprzez zapewnienie, że Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Strony są przetwarzane wyłącznie dla oznaczonych celów oraz niepoddawane dalszemu, niezgodnemu z tymi celami przetwarzaniu.
- Dane osobowe Użytkowników są zbierane i przetwarzane wyłącznie w oparciu o odpowiednie podstawy prawne, a zakres danych jest uzależniony od rodzaju świadczonych usług oraz możliwie ograniczony.
- W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: biuro@aserto.edu.pl.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności oraz Polityce Cookies, a każdego Użytkownika Strony obowiązuje znajomość aktualnej Polityki Prywatności i Polityki Cookies. Przyczyną zmian mogą być: rozwój technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych narzędzi przez Administratora. Na dole Strony znajduje się data publikacji aktualnej Polityki Prywatności oraz Polityki Cookies.
- Użyte w niniejszej Polityce Prywatności oraz Polityce Cookies zwroty z wielkiej litery mają znaczenie nadane im w § 2 Polityki prywatności.
- Wskazane w §2 akty prawne stanowią podstawę do sformułowania zapisów niniejszego dokumentu.
§2 DEFINICJE
- Administrator– ASERTO Joanna Krystyna Robak, 33-300 Nowy Sącz, ul. 1 Brygady 32/38, NIP: 737-104-15-28, REGON: 121131079.
- Użytkownik– każdy podmiot przebywający na stronie i korzystający z niej.
- Strona i/lub Sklep internetowy– strona internetowa, blog i sklep internetowy znajdujące się pod adresem aserto.edu.pl oraz www.kursy.aserto.edu.pl.
- Dane osobowe lub Dane – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej tj. imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
- Zgoda – dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym Użytkownik, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących go Danych osobowych.
- Konto Użytkownika lub Konto– konto Użytkownika założone na platformie internetowej Sklepu internetowego, umożliwiające dostęp do zakupionych treści cyfrowych lub produktów lub usług zgodnie z Regulaminem Sklepu, który Użytkownik jest zobowiązany zaakceptować podczas rejestracji Konta.
- Platforma szkoleniowa – platforma, poprzez którą Administrator udostępnia Klientowi treści cyfrowe, usługi cyfrowe lub świadczy usługi, dostępne po zalogowaniu się na Konto zgodnie z Regulaminem Sklepu.
- Formularz lub Formularze– miejsca na Stronie, które umożliwiają wprowadzenie Danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu złożenia zamówienia, w celu kontaktu z Użytkownikiem.
- Serwis – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego (Internet), w tym obejmuje także Stronę lub jej część, Sklep lub jego część, oraz aplikacje w tym aplikacje mobilne i inne usługi Administratora, Media społecznościowe i kanały Administratora funkcjonujące w ramach tychże Mediów.
- RODO– oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
- Ustawa o ochronie danych osobowych– ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513).
- Ustawa Prawo komunikacji elektronicznej lub PKE – ustawa z dnia 12 lipca 2024 r., Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024 r. poz. 1221 z późn. zm.).
- AI ACT – oznacza Rozporządzenie PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2024/1689 z dnia 13 czerwca 2024 r. w sprawie ustanowienia zharmonizowanych przepisów dotyczących sztucznej inteligencji oraz zmiany rozporządzeń (WE) nr 300/2008, (UE) nr 167/2013, (UE) nr 168/2013, (UE) 2018/858, (UE) 2018/1139 i (UE) 2019/2144 oraz dyrektyw 2014/90/UE, (UE) 2016/797 i (UE) 2020/1828 (akt w sprawie sztucznej inteligencji).
- DSA – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
- Ustawa o prawach autorskich – Ustawa z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 24).
- Ustawa o ochronie baz danych – Ustawa z dnia 27 lipca 2001r. o ochronie baz danych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1769).
- Ustawa o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi – Ustawa z dnia 15 czerwca 2018 r. o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi (t.j. z Dz.U. z 2024r., poz. 1665).
§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
- KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA?
Administratorem danych osobowych Użytkownika jest ASERTO Joanna Krystyna Robak, 33-300 Nowy Sącz, ul. 1 Brygady 32/38, NIP: 737-104-15-28, REGON: 121131079. - CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?
Podanie Danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia określonych działań.
Podanie przez Użytkownika Danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych, których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela Zgody na przetwarzanie tych danych oraz na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
- W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH ADMINISTRATOR PRZETWARZA DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKA PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?
Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
Lp. Cel przetwarzania danych Podstawa prawna przetwarzania Czas przetwarzania 1. wykonanie usługi lub wykonanie zawartej umowy, przesłanie oferty (np. reklamowej) na prośbę Użytkownika art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie) Dane przetwarzane są przez czas trwania umowy/ czas niezbędny do przesłania oferty i odpowiedzi Użytkownika, a następnie czas do upływu przedawnienia roszczeń –
2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą
2. wystawienie faktury, rachunku i spełnienie innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w przypadku dokonania zamówień w Sklepie internetowym lub pozostałych produktów i usług art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) Dane przetwarzane są przez 5 lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło zdarzenie podatkowe 3. udzielenie rabatu lub informowanie o promocjach i ciekawych ofertach Administratora lub podmiotach przez niego polecanych art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora)
Dane przetwarzane są do momentu wycofania zgody, następnie przez okres 2 lat w przypadku osób, które wycofały Zgodę 4. przechowywanie nieopłaconych zamówień art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do momentu utraty przydatności
14 dni od złożenia zamówienia
5. rozpatrzenie reklamacji czy roszczeń związanych z umową art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) Dane przetwarzane są przez okres realizacji procedury lub roszczenia
1 rok od upływu terminu realizacji roszczenia lub 5 lat od końca roku podatkowego w zakresie Danych przechowywanych na podstawie przepisów podatkowych
6. ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do momentu ustania podstawy przetwarzania lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń –
2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą
7. kontakt telefoniczny w sprawach związanych z realizacją usługi, umowy art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy) Dane przetwarzane są przez czas trwania umowy/ czas niezbędny do przesłania oferty i odpowiedzi Użytkownika, a następnie czas do upływu przedawnienia roszczeń
2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą
8. kontakt telefoniczny w celu przedstawienia oferty i marketingu bezpośredniego art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) Dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody 9. tworzenie rejestrów związanych z RODO i innymi przepisami art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do czasu ustania podstawy przetwarzania lub utraty przydatności dla Administratora 10. archiwizacja na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do zgłoszenia sprzeciwu lub utraty przydatności dla Administratora
lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń – 2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą
11. cel analityczny, polegający między innymi na analizie Danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym cookies np. cookies Google Analytics czy Meta Piksel art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do czasu wykasowania cookies z przeglądarki przez Użytkownika 12. wykorzystywanie cookies na Stronie i jej podstronach art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) Dane przetwarzane są do czasu wykasowania cookies z przeglądarki przez Użytkownika 13. zarządzanie Stroną internetową i stronami Administratora na innych platformach art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności danych dla Administratora 14. badanie satysfakcji z oferowanych usług art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności danych dla Administratora 15. zamieszczenie przez Użytkownika opinii o usługach świadczonych przez Administratora art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) Dane przetwarzane są do momentu wycofania zgody lub utraty przydatności dla Administratora, chyba że wycofanie Zgody nastąpi wcześniej 16. wewnętrzne cele administracyjne Administratora związane z zarządzaniem kontaktem z Użytkownikiem 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do momentu ustania podstawy przetwarzania
lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń – 2 lata lub 6 lat od wykonania umowy w zależności od tego czy Użytkownik jest przedsiębiorcą
17. dopasowanie treści wyświetlanych na stronach Administratora do indywidualnych potrzeb oraz ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora 18. marketing bezpośredni kierowany do Użytkownika produktów lub Usług lub polecanych osób trzecich art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora 19. obsługa fanpage na Facebooku i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora 20. obsługa profilu na platformie Instagram i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora 21. obsługa profilu na platformie LinkedIn i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora 22. obsługa profilu na platformie YouTube i wchodzenia w interakcje z Użytkownikami art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) i art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora 23. kierowanie reklamy w mediach społecznościowych i na stronach internetowych, typu reklam tworzonych za pomocą Menedżera reklam portalu Facebook, oraz kierowania remarketingu art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) i na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) polegający na promocji i reklamie usług Administratora poprzez remarketing kierowany do osób zapisanych na mailing lub odwiedzających daną stronę internetową) Dane przetwarzane są do czasu wycofania Zgody lub wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora 24. zamieszczenie przez Użytkownika komentarzy art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) Dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody lub utraty przydatności dla Administratora 25. zamieszczenie przez Użytkownika opinii art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) Dane przetwarzane są do momentu wycofania Zgody lub utraty przydatności dla Administratora 26. tworzenie własnych baz Danych Użytkowników art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) Dane przetwarzane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub utraty przydatności Danych dla Administratora - W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?
Zbierane i przetwarzane są tylko te Dane, które Użytkownik sam poda (za wyjątkiem – w pewnych sytuacjach – Danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies oraz danych logowania, o czym mowa poniżej).
Podczas wizyty na stronie, automatycznie zbierane są Dane dotyczące samej wizyty, np. adres IP Użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp. (dane logowania). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań Użytkowników na Stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o Użytkownikach lub do personalizacji zawartości strony w celu jej ulepszenia. Dane te przetwarzane są jednak wyłącznie w celach administrowania Stroną, zapewnienia sprawnej obsługi hostingowej, czy kierowania treści marketingowych i nie są kojarzone z Danymi poszczególnych Użytkowników. Dane te są co do zasady anonimowe i służą właściwemu korzystaniu ze Strony. Więcej o cookies można przeczytać w dalszej części niniejszej Polityki.
Dane mogą też być zbierane na potrzeby wypełnienia formularzy znajdujących się na Stronie, o czym jest mowa w dalszej części Polityki Prywatności.
Usługi społeczeństwa informacyjnego
Administrator nie zbiera Danych dzieci. Użytkownik powinien mieć ukończone 16 lat, aby samodzielnie wyrazić Zgodę na przetwarzanie Danych osobowych w celu świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego w ramach Strony m.in. w celach marketingowych, albo uzyskać w tym celu Zgodę opiekuna prawnego (np. rodzica).
W przypadku, gdy Użytkownik nie ma ukończonych 16 lat nie powinien korzystać ze Strony i Serwisu.
Administrator jest uprawniony podjąć rozsądne starania by zweryfikować czy Użytkownik spełnia wymóg dotyczący wieku, o którym mowa powyżej, albo czy osoba sprawująca władzę rodzicielską lub opiekę nad Użytkownikiem mającym mniej niż 16 lat, wyraziła Zgodę lub ją zaaprobowała.
- JAKIE SĄ UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA?
Użytkownikowi przysługują w każdej chwili uprawnienia zawarte w art. 15- 21 RODO tj.:
- prawo dostępu do treści jego Danych,
- prawo do przenoszenia Danych,
- prawo poprawiania Danych,
- prawo sprostowania Danych,
- prawo usunięcia Danych, jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,
- prawo ograniczenia przetwarzania, jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy prawnej,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na zasadach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych), jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony Danych.
- prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
Administrator zwraca uwagę, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania Danych osobowych Użytkownika. Tyczy się to np. prawa do uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, takie jak np. prawa autorskie, tajemnica zawodowa. W celu poznania ograniczeń dotyczących uprawnień Użytkownika odsyłamy do treści RODO.
Użytkownikowi zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne obowiązujące przepisy, dotyczące przetwarzania Danych osobowych.
W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez adres e-mail: biuro@aserto.edu.pl lub listownie na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora, jaki został podany w niniejszej Polityce Prywatności, wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego uzasadnienia, chyba że uzasadnione będzie wydłużenie tego terminu zgodnie z RODO.
- CZY UŻYTKOWNIK MOŻE COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?
Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na określone działanie, Zgoda taka może być w każdym czasie cofnięta, co skutkować będzie usunięciem adresu e-mail z listy mailingowej Administratora i zaprzestaniem wskazanych działań (w przypadku zapisu na podstawie Zgody). W związku z tym, że Administrator nie prowadzi newslettera, Użytkownik nie ma możliwości kliknięcia w przycisk „Wypisz mnie z listy” lub podobny, zatem Użytkownik może wycofać wyrażoną Zgodę poprzez odesłanie zwrotnego maila z informacją o cofnięciu zgody. Użytkownik ma również możliwość cofnięcia Zgody, poprzez skierowanie oświadczenia na adres e-mail Administratora lub na adres miejsca wykonywania działalności przez Administratora podany w niniejszej Polityce Prywatności. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W niektórych przypadkach, Dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną zachowane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami tj. przez okres 3 lat lub przez czas zgodny z przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora.
Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio uzasadniając dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
- CZY ADMINISTRATOR PRZEKAZUJE DANE UŻYTKOWNIKA DO PAŃSTW TRZECICH?
Dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej – do państw trzecich w pewnym zakresie.
W związku z faktem, że Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług na przykład Meta Platforms Ireland Limited (Facebook i spółki zależne) dalej jako Meta lub Facebook, Google, Microsoft, Dropbox, Mailerlite, EmailLabs, zenbox.pl, ClickMeeting, TrustMate, SmsAPI itp. dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). W przypadku Meta Platforms i Google, transfer danych do USA odbywa się na podstawie:
- Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych w ramach EU-U.S. Data Privacy Framework wydaną na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
- Standardowych klauzul umownych (SCCs) zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
- Dodatkowych środków zabezpieczających, stosowanych przez dostawców usług (np. szyfrowanie, anonimizacja).
W pozostałych przypadkach, Dane osobowe Użytkowników będą przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo Danych, m.in. poprzez:
- współprace z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
- stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską,
- stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy,
lub tym, którym na przekazywanie Danych osobowych Użytkownik wyraził Zgodę.
Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
- Google Ireland Limited: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
- Meta Platforms Ireland Limited: https://www.facebook.com/privacy/explanation
- Dropbox: https://www.dropbox.com/terms
- Zenbox.pl https://zenbox.pl/regulaminy/
- EmailLabs: https://emaillabs.io/polityka-prywatnosci/
- SmsAPI: https://www.smsapi.pl/polityka-prywatnosci
- Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/privacy-security/
- Fakturownia: https://fakturownia.pl/rodo
Obecnie usługi oferowane przez Google oraz Meta dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące się w Unii Europejskiej. Należy, jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu otrzymania aktualnej informacji w zakresie ochrony danych osobowych. MailerLite może przechowywać część Danych w Stanach Zjednoczonych lub korzystać z dostawców usług z tego kraju, jednakże dane przetwarzane są głównie w Unii Europejskiej. Podobnie może być z innymi dostawcami, którzy w pewnych zakresach mogą przechowywać dane częściowo na serwerach znajdujących się w państwach trzecich.
Administrator wybiera dostawców narzędzi, z którymi może zawrzeć umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i którzy nie przekazują danych do państw trzecich. Trzeba jednak mieć na uwadze, że korzystanie z najnowszych narzędzi, stale zmieniających się dynamicznie, może spowodować przekazywanie (zazwyczaj zanonimizowanych danych) do państw trzecich przez ich dostawców.
- JAK DŁUGO ADMINISTRATOR PRZECHOWUJE DANE UŻYTKOWNIKA?
Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji poszczególnych usług/osiągnięcia celów, które zostały wskazane w tabeli powyżej, oraz:
- przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do Danych przekazanych przez kontrahentów i klientów czy Użytkowników,
- przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy lub wykonanie usługi – w odniesieniu do Danych podanych w zapytaniu ofertowym,
- przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu do Danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków wynikających z mających zastosowanie przepisów,
- do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, w tym do celów marketingu bezpośredniego,
- do czasu cofnięcia Zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, celu biznesowego — w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych na podstawie Zgody. Po wycofaniu Zgody Dane mogą być jeszcze przetwarzane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń lub okresem (krótszym) wskazanym Użytkownikowi,
- do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności — w odniesieniu do Danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, statystycznych, wykorzystania cookies i administrowania Stronami Administratora,
Okresy przechowywania Danych wskazane w latach liczone są na koniec każdego roku, w którym nastąpiło rozpoczęcie przetwarzania Danych. Ma to na celu usprawnienie procesu przetwarzania i zarządzania Danymi.
Szczegółowe okresy przetwarzania Danych osobowych, dotyczące poszczególnych czynności przetwarzania, znajdują się w rejestrze czynności przetwarzania Administratora.
- LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON
Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – FACEBOOK
Administrator administruje danymi Użytkownika na fanpage pod adresem: www.facebook.com/ZFSSedukacja1 i www.facebook.com/aserto.ns w portalu Facebook oraz grupy pod adresem: www.facebook.com/groups/309525271483791 w serwisie Facebook (dalej jako Fanpage).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej Facebook, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu Facebook i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności dostawcy.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Fanpage będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Fanpage, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści merytorycznych oraz marketingowych i tworzenia społeczności Fanpage.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Fanpage. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Fanpage.
Zasady panujące na Fanpage są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Facebook wynikają z regulaminów Facebooka.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Fanpage.
W celu dołączenia do grupy na Facebooku, stworzonej tylko dla uczestników szkoleń Użytkownik podaje dane takie jak swoje imię i nazwisko oraz adres mailowy, z którego logował się do szkolenia, dane dotyczące szkolenia (np. datę szkolenia), w którym brał udział. Dane te niezbędne są do celów weryfikacji, czy dana osoba faktycznie brała udział w odpowiednim szkoleniu. Dane te po zweryfikowaniu uczestnika szkolenia i dołączeniu go do grupy na Facebooku nie są przetwarzane, gdyż odpowiedzi na pytania podane przez uczestnika szkolenia znikają po akceptacji/odrzuceniu do grupy i Administrator nie ma do nich dostępu.
Podstawą ich przetwarzania jest zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Fanpage. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Fanpage.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. wizerunek, zdjęcia, imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne albo którymi dzieli się z Administratorem np. podczas rozmów przez komunikatory w ramach Facebooka. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy Facebook i na warunkach zawartych w jego regulaminach. Zakres ujawnionych Danych zależy od Użytkownika.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Fanpage na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Fanpage lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług, obsługi Fanpage, obsługi wiadomości, które wysyła Użytkownik, albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom Danych, takim jak współpracującym agencjom reklamowym lub innym podwykonawcom obsługującym Fanpage Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, jeśli dojdzie do kontaktu poza portalem Facebook.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem Facebooka. Dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). W przypadku Meta Platforms transfer danych do USA odbywa się na podstawie:
- Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych w ramach EU-U.S. Data Privacy Framework wydaną na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
- Standardowych klauzul umownych (SCCs) zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
- Dodatkowych środków zabezpieczających, stosowanych przez dostawców usług (np. szyfrowanie, anonimizacja).
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Polityka prywatności portalu Facebook:
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – INSTAGRAM
Administrator administruje danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą akademiaaserto dostępnym pod adresem URL: https://www.instagram.com/akademiaaserto/ w serwisie Instagram (dalej jako Profil).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej Instagram, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu Instagram i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności Instagrama.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym Instagram wynikają z regulaminów Instagrama (Meta Platform).
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilem.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy Instagram i na warunkach zawartych w jego regulaminach i zgodnie z jego polityką prywatności.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Profilu na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Profil lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom danych, takim jak współpracujące agencje reklamowe lub inni podwykonawcy obsługujący Profil Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, jeśli dojdzie do kontaktu poza Instagramem.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). W przypadku Meta Platforms transfer danych do USA odbywa się na podstawie:
- Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 r., stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych w ramach EU-U.S. Data Privacy Framework wydaną na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
- Standardowych klauzul umownych (SCCs) zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
- Dodatkowych środków zabezpieczających, stosowanych przez dostawców usług (np. szyfrowanie, anonimizacja).
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Polityka prywatności portalu Instagram:
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – LINKEDIN
Administratorem administruje Danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą Joanna Krystyna Robak dostępnym pod adresem URL: https://www.linkedin.com/in/joanna-krystyna-robak/ w serwisie LinkedIn oraz ASERTO Joanna Krystyna Robak pod adresem URL: https://www.linkedin.com/company/aserto-joanna-krystyna-robak/ (dalej jako Profil) .
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej LinkedIn, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu LinkedIn i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności dostawcy.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu społecznościowym LinkedIn wynikają z regulaminów LinkedIn.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilu.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez portal społecznościowy LinkedIn i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Profilu na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Profil lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom Danych, takim jak portal LinkedIn współpracującym agencjom reklamowym lub innym podwykonawcom obsługującym Profil Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, jeśli dojdzie do kontaktu poza portalem LinkedIn.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem LinkedIn.
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Polityka prywatności portalu LinkedIn:
- DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – YOUTUBE
Administrator administruje danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą ASERTO Akademia Edukacyjna dostępnym pod adresem URL: https://www.youtube.com/channel/UCqu8UqZinfkyQOHHVl-KV0g w serwisie YouTube (dalej jako Profil).
Administrator współadministruje danymi z dostawcą platformy społecznościowej You Tube, w szczególności w zakresie danych osób korzystających z Portalu You Tube i profilu Administratora, śledzących profil Administratora oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zakres danych określony jest poniżej. Wynika także z polityki prywatności dostawcy.
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem, wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest Zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi Profil. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady przebywania w portalu You Tube wynikają z regulaminów You Tube (Google).
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil. Administrator nie będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od Administratora a związanych z Profilu.
Administrator widzi Dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne. Przetwarzanie pozostałych Danych osobowych dokonywane jest przez You Tube i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia Profilu na podstawie Zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Profil lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom Danych, takim jak You Tube, współpracującym agencjom reklamowym lub innym podwykonawcom obsługującym Profil Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, jeśli dojdzie do kontaktu poza You Tube.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce Prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z polityką prywatności You Tube (Google).
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności Użytkownika).
Polityka prywatności portalu You Tube:
https://www.youtube.com/intl/ALL_pl/howyoutubeworks/user-settings/privacy/
- BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Dane osobowe Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie Danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych.
W szczególności, dostęp do Danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych Danych w tajemnicy lub podmioty, którym powierzono przetwarzanie Danych osobowych na podstawie odrębnej umowy powierzenia Danych.
Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich Danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować oprogramowanie.
- KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?
Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym powierza przetwarzanie danych osobowych (takie jak np. firmy kurierskie, firmy pośredniczące w płatnościach elektronicznych, firmy oferujące usługi księgowe, firmy zajmujące się marketingiem i obsługą klienta na zlecenie, firmy umożliwiające wysyłkę maili) gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa, w szczególności przez RODO. Administrator może powierzyć dane osobowe podmiotom publicznym na podstawie odrębnych przepisów prawa.
Administrator informuje Użytkownika, że może powierzać przetwarzanie Danych osobowych m.in. następującym podmiotom:
- Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland, Nr VAT: IE 6388047V – w celu korzystania z usług Google, w tym poczty e-mail, oraz reklam Google Ads
- Meta Platforms Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ireland, VAT Reg. No. IE9692928F , w celu wyświetlania reklam, postów informacyjnych, grupy w serwisie Facebook.
- Dropbox International Unlimited CompanyOne Park Place, Floor 6 Hatch Street Upper Dublin 2 VAT ID: IE 9852817J – w celu archiwizacji i przechowywania danych osobowych na serwerze,
- zenbox sp. z o.o., Ul. Dąbrowskiego 7, 42-200 Częstochowa, NIP: PL949-219-10-21, REGON: 242888558, KRS: 0000414281 – w celu obsługi domeny i serwera pocztowego,
- Przelewy24 należące PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887 – w celu obsługi systemu płatności i transakcji elektronicznych,
- EmailLabs należące do Vercom S.A. z siedzibą w Poznaniu, pod adresem: ul. Roosevelta 22, 60-829 Poznań, NIP: 781-17-65-125, REGON: 300061423, KRS: 535618 – wysyłka maili transakcyjnych,
- SmsAPI należące do LINK Mobility Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach przy ul. Toszeckiej 101, NIP: 969-156-67-36, zarejestrowaną pod numerem KRS: 0000350201 – wysyłka sms-ów,
- Clickmeeting – ClickMeeting sp. z o.o., Arkońska 6, A4, 80-387 Gdańsk, NIP: PL5842747535 – w celu tworzenia stron lądowania i zbierania ledów, wysyłania przypomnień o webinarach oraz przeprowadzania webinarów,
- Fakturownia sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Juliana Smulikowskiego 6/8, 00-389 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000572426, NIP PL5213704420 – w celu wystawienia dokumentów księgowych,
- innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi technicznej, administracyjnej, marketingowej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz Administratora i jego klientów, np. pomocy księgowej, informatycznej, graficznej, copywriterskiej, firmom windykacyjnym, prawnikom, itd.
Dane osobowe mogą być także udostępniane innym odbiorcom m.in. urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.
Podmioty, które przetwarzają Dane osobowe, tak jak Administrator, zapewniają zachowanie standardów europejskich w zakresie ochrony Danych osobowych, w tym standardy wyznaczane przez akty prawne i decyzje Komisji Europejskiej i stosują mechanizmy zgodności także przy przekazywaniu Danych poza EOG (Europejski Obszar Gospodarczy), m.in. w postaci standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską decyzją 2021/915 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych między administratorami, a podmiotami przetwarzającymi na podstawie art. 28 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 oraz art. 29 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021D0915&from=PL.
- CZY ADMINISTRATOR POWOŁAŁ INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?
Administrator Danych Osobowych niniejszym informuje, że nie powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż jego dane osobowe mogą być przekazywane uprawnionym organom państwowym w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami, na ich żądanie i po spełnieniu przesłanek potwierdzających niezbędność pozyskania od Administratora tych danych.
- CZY ADMINISTRATOR PROFILUJE DANE UŻYTKOWNIKA?
Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.
W ramach Strony internetowej i technologii śledzących Dane Użytkownika mogą być profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty firmy, którą Administrator kieruje do Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć jednak żadnego wpływu na sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na warunki zawartych przez niego umów czy umów, które zamierza zawrzeć. Może jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu treści i kierowanych reklam do zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są kojarzone z Danymi osobowymi podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one z danych statystycznych np. płeć, wiek, zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania na Stronie.
Każdy Użytkownik ma prawo wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania, jeśli miałoby ono negatywny wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.
Więcej o reklamie behawioralnej tutaj: https://www.youronlinechoices.com/pl/o-reklamie-behawioralnej.
§4 FORMULARZE
Administrator stosuje następujące rodzaje formularzy w ramach Strony:
- Formularz kontaktowy – umożliwia wysłanie wiadomości do Administratora i kontakt z nim drogą elektroniczną. Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, adres e-mail oraz dane podane w treści wiadomości, przetwarzane są przez Administratora zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności w celu kontaktu z Użytkownikiem i za jego Zgodą.
Po zakończeniu kontaktu z Użytkownikiem Dane mogą być archiwizowane, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Administrator nie jest w stanie określić dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym usunięcia wiadomości. Jednakże, maksymalny okres nie będzie wynosić dłużej niż terminy przedawnienia roszczeń wynikające z przepisów prawa chyba, że dojdzie do kontaktu z Użytkownikiem albo gdy przetwarzanie odbywa się na innej podstawie prawnej (np. do czasu wycofania Zgody).
- Formularz systemu umożliwiający pozostawienie komentarzy – wszelkie Dane w formularzu komentarzy Użytkownik podaje dobrowolnie, jeżeli chce taki komentarz pozostawić. Umieszczając komentarz wyraża Zgodę na przetwarzanie tych Danych. Są to w szczególności: imię, e-mail, treść komentarza, numer IP. Niektóre dane oznaczone jako obowiązkowe muszą zostać wpisane, jeżeli Użytkownik chce skorzystać z możliwości pozostawienia komentarza.
Podanie adresu e-mail jest dobrowolne, ale niezbędne w celu wykluczenia spamu lub/i wyświetlenia avatara Użytkownika. Nie jest on udostępniany podmiotom trzecim.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników Strony i bloga. Administrator zastrzega sobie prawo do niezamieszczania komentarzy o charakterze spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki do innych stron umieszczone bez jego Zgody.
- Formularz zamówienia w Sklepie – składając zamówienie w Sklepie internetowym Administratora Użytkownik musi podać określone Dane zgodnie z zasadami zawartymi w regulaminie sprzedaży w celu realizacji zamówienia, realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, rozliczeń, rozpatrywania roszczeń, w celach statystycznych i archiwalnych, a także w celu marketingu bezpośredniego w stosunku do klientów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.Są to głównie: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania lub siedziba firmy, ewentualnie adres do doręczeń, adres e-mail, nr telefonu. Jeżeli posiadasz już konto użytkownika w sklepie to wówczas wystarczy podanie loginu (lub adresu e-mail) oraz hasła i zalogowanie się na swoje konto, a następnie dokonanie dalszych kroków związanych z zamówieniem.
Administrator przechowuje Dane przez czas realizacji zamówienia czy usługi, a po jej wykonaniu przez okres niezbędny do ochrony przed roszczeniami. Ponadto, przez czas wskazany przepisami prawa np. podatkowego (m.in. okres przechowywania faktur).
- Formularz reklamacji i odstąpienia od umowy w sklepie internetowym www.kursy.aserto.edu.pl – w przypadku korzystania z usług lub produktów Administratora Użytkownik może złożyć reklamację lub odstąpić od zawartej umowy. W tym celu, Administrator umożliwia Użytkownikowi wypełnienie formularza reklamacyjnego, formularza odstąpienia od umowy, czy formularza zgłoszenia nielegalnych treści załączonych do regulaminu sprzedaży. Użytkownik może także dokonać tych czynności bez wypełniania formularzy, jednakże podając niezbędne Dane.
Wymagane w tym wypadku Dane to: imię, nazwisko lub ewentualnie nazwa Użytkownika, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy (jeżeli zamówienie było dokonywane w imieniu firmy), adres e-mail, numer telefonu (ewentualnie), numer rachunku bankowego (jeśli konieczny będzie zwrot).
Podanie Danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa oraz regulaminem sprzedaży. Dane będą przechowywane w celu realizacji procedury reklamacyjnej / odstąpienia od umowy oraz w celach archiwalnych i obrony przed roszczeniami.
- Formularz rejestracyjny założenia konta Użytkownika w sklepie internetowym – użytkownik ma możliwość założenia konta w Sklepie internetowym i w tym celu powinien dokonać odpowiedniej rejestracji i podania Danych: adres e-mail i hasło.
Założenie konta odbywa się na zasadach podanych w regulaminie sprzedaży i jest usługą świadczoną drogą elektroniczną. Zasady utrzymywania konta oraz jego ewentualnego usunięcia zawarte są w regulaminie.
Obowiązkowe są Dane oznaczone jako takie i bez ich podania nie będzie możliwe założenie konta użytkownika. Podanie pozostałych Danych jest dobrowolne.
Administrator może powierzać przetwarzanie Danych osobowych podmiotom trzecim bez odrębnej Zgody Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia). Dane pozyskane z formularzy nie mogą być przekazywane podmiotom trzecim. Każdorazowo należy zapoznać się z ich polityką prywatności, dostępną u dostawców tych usług, na ich stronach internetowych.
§5 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE
- Charakter publikowanych treści
Treści przedstawione na Stronie nie stanowią porad prawnych, podatkowych ani innych specjalistycznych (np. finansowych) i nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego. Jeśli Użytkownik chce uzyskać pomoc w konkretnej sprawie, powinien skontaktować się z osobą uprawnioną do udzielania takich porad lub z Administratorem na podane dane kontaktowe.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści zawartych na Stronie oraz za działania i zaniechania podejmowane na ich podstawie.
- Ochrona praw autorskich i praw pokrewnych
Treści zamieszczone na Stronie, w tym teksty, grafiki, zdjęcia, nagrania wideo, materiały edukacyjne, kody źródłowe oraz wszelkie inne publikacje, stanowią przedmiot ochrony na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie, reprodukowanie, rozpowszechnianie lub wykorzystywanie tych treści w całości lub w części bez jego wyraźnej, uprzedniej pisemnej Zgody. Wyjątek stanowią sytuacje dopuszczalne przez przepisy prawa, takie jak dozwolony użytek osobisty lub cytowanie w granicach przewidzianych w przepisach.
W przypadku cytowania fragmentów treści umieszczonych na Stronie, wymagane jest:
– oznaczenie autora lub źródła treści,
– wskazanie pełnej nazwy Administratora,
– umieszczenie aktywnego, klikalnego linku do pełnego materiału źródłowego na Stronie Administratora.
Jakiekolwiek naruszenie powyższych zasad może skutkować odpowiedzialnością cywilną i karną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Administrator zastrzega sobie prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu naruszenia praw autorskich, w tym do żądania stosownego odszkodowania, czy zadośćuczynienia.
- Eksploracja tekstów i danych (TDM)
- Eksploracja tekstów i danych (TDM), czyli analiza wyłącznie przy zastosowaniu zautomatyzowanej techniki służącej do analizowania tekstów i danych w postaci cyfrowej w celu wygenerowania określonych informacji, obejmujących w szczególności wzorce, tendencje i korelacje może podlegać w ramach Strony ograniczeniom i wymagać uzyskania zgody Administratora.
- Jeśli treści dostępne na Stronie są wykorzystywane do eksploracji danych w celach komercyjnych, Użytkownik zobowiązany jest do uzyskania uprzedniej zgody Administratora.
- Eksploracja tekstów i danych może być dozwolona bez zgody Administratora wyłącznie w celach naukowych i badawczych, pod warunkiem, że korzystanie z treści nie prowadzi do naruszenia praw autorskich oraz jeżeli czynności te nie są dokonywane w celu osiągnięcia bezpośredniej lub pośredniej korzyści majątkowej.
- Odpowiedzialność Administratora jako dostawcy usług internetowych
- Administrator dokłada należytej staranności w celu wykrycia i usunięcia treści generowanych przez użytkowników (np. komentarze, posty) naruszających prawa autorskie podmiotów trzecich, w ramach Strony. Dotyczy to także działań Użytkownika w ramach mediów społecznościowych opisanych w niniejszej polityce.
- Jeśli Użytkownik zamieszcza na Stronie treści, których nie jest autorem lub nie posiada do nich praw, ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne naruszenia przepisów prawa.
- W przypadku zgłoszenia naruszenia prawa autorskiego Administrator może:
– usunąć treści naruszające przepisy,
– zablokować dostęp do nich,
– przekazać informacje o naruszeniu właściwym organom lub właścicielowi praw autorskich.
- Użytkownik ma prawo do odwołania się od decyzji dotyczącej usunięcia jego treści w ramach procedury określonej przez Administratora.
- Komentując i publikując treści na profilach Administratora na platformach społecznościowych, Użytkownik udziela Administratorowi niewyłącznej licencji na korzystanie z tych treści w zakresie wynikającym z funkcjonalności danej platformy oraz przez czas publikacji tych treści, do momentu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Administrator może moderować, ukrywać lub usuwać komentarze oraz treści Użytkowników, jeśli: naruszają one regulamin platformy społecznościowej, zawierają treści obraźliwe, wulgarne, dezinformacyjne lub niezgodne z prawem, stanowią reklamę, spam lub promują nielegalne działania, naruszają prawa autorskie, w tym kopiują treści Administratora bez jego zgody.
- Użytkownicy, którzy naruszają zasady publikacji treści, mogą zostać zablokowani i pozbawieni możliwości komentowania oraz interakcji ze Stroną Administratora.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez Użytkowników na profilach społecznościowych, jednak może usuwać materiały niezgodne z regulaminem oraz zgłaszać naruszenia do dostawcy platformy.
- Platformy społecznościowe (Meta, YouTube, LinkedIn) są zobowiązane do przestrzegania przepisów o ochronie praw autorskich oraz usuwania treści naruszających prawa autorskie Administratora.
- Administrator może zgłaszać naruszenia platformom, a w przypadku braku reakcji dochodzić swoich praw na drodze sądowej lub w ramach procedur przewidzianych w regulaminach platform.
- Użytkownicy powinni przestrzegać regulaminów platform społecznościowych dotyczących praw autorskich i nie publikować treści, które mogą naruszać prawa innych osób.
- Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.
- Zasady i procedury związane ze świadczeniem przez Administratora usług pośrednich zostały szczegółowo wskazane w Regulaminie Sklepu Internetowego w punkcie pod nazwą Definicje, procedury, obowiązki i uprawnienia związane z DSA.
§6 TECHNOLOGIE
W celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest posiadanie:
- urządzenia z dostępem do sieci Internet, na przykład komputer stacjonarny, laptop, inne urządzenie przenośne, umożliwiające komunikację i wypełnianie niezbędnych formularzy w ramach serwisu, np. klawiatura do komputera stacjonarnego, sprawna klawiatura na laptopie itp.)
- odpowiednio skonfigurowanej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej, obsługującej m.in. pliki typu cookies, np. Microsoft Edge, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome oraz umożliwiająca przeglądanie stron internetowych,
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail (Administrator zaleca, aby Użytkownik sprawdził, czy maile z domeną Serwisu nie trafiają do skrzynki „spam”, „oferty” lub innej niż „główne/odebrane”. Administrator nie ma na to wpływu i jest to zależne od ustawień skrzynki e-mail Użytkownika i/lub dostawcy używanej skrzynki e-mail,
- oprogramowanie umożliwiające odczyt treści w przedstawionych formatach np. pdf., video, mp3, mp4.
§7 POLITYKA PLIKÓW COOKIES
- Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”) co umożliwia ulepszanie strony pod kątem potrzeb użytkowników ją odwiedzających.
- Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, niewielkie pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym, np. komputerze, tablecie, smartfonie, wtedy, gdy Użytkownik korzysta ze Strony.
- Mogą to być cookies własne (pochodzące bezpośrednio ze Strony internetowej) oraz cookies podmiotów trzecich (pochodzące z innych stron internetowych niż Strona).
- Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości Strony internetowej do indywidualnych potrzeb Użytkownika oraz potrzeb innych odwiedzających ją Użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które pokazują, w jaki sposób Użytkownicy Strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Dzięki temu Administrator może ulepszać Stronę internetową, jej zawartość, strukturę i wygląd.
- Użytkownik ma prawo zarządzać zgodą na pliki cookies oraz inne technologie śledzące, zgodnie z wymogami Rozporządzenia o Usługach Cyfrowych (DSA) oraz Rozporządzenia AI Act, jeśli na Stronie wykorzystywane są narzędzia oparte o sztuczną inteligencję.
- Kategorie plików cookies jakie stosuje Administrator:
- Niezbędne – wymagane do działania strony.
- Analityczne – np. Google Analytics.
- Marketingowe – np. Meta Pixel.
- Personalizacyjne – dostosowujące treści do Użytkownika.
Szczegóły związane z plikami cookies znajdują się poniżej oraz w narzędziu do obsługi Zgody na pliki cookies.
- Administrator stosuje następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach Strony:
1) Piksel konwersji Facebooka oraz reklamy tworzone poprzez portal Facebook Facebook Ads (Facebook Custom Audiences) – w celu zarządzania reklamami na Facebooku i prowadzenia działań remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Administrator może również kierować treści reklamowe do Użytkownika poprzez portal Facebooka w ramach reklam kontaktowych.
Narzędzie Piksel Facebooka dostarczane jest przez Meta Platforms Irleand Limited oraz jego spółki powiązane. To narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam, pokazuje jakie działania podejmują Użytkownicy Strony oraz pomaga dotrzeć do określonej grupy osób (Facebook Ads, Facebook Insights). Administrator może również kierować treści reklamowe do Użytkownika poprzez portal Facebooka w ramach reklam kontaktowych.
Administrator może także prowadzić remarketing na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora, polegający na promocji i reklamie usług kierowany do osób, które wyraziły zgodę na wysyłkę ofert (lub osób do nich podobnych lub do użytkowników, którzy polubili Fanpage) w ten sposób, że podane adresy e-mail zostają wgrane do narzędzia marketingowego oferowanego przez Meta Platforms Ireland Limited tzw. menadżera reklam, a następnie kierowana jest do nich reklama utworzona przez Administratora lub osoby upoważnione, poprzez konto reklamowe Administratora, pod warunkiem, że osoby te są jednocześnie użytkownikami platformy Facebook (posiadają tam założone konto). Każdorazowo dane te są kasowane po zakończeniu kampanii reklamowej. W przypadku realizacji kolejnej kampanii reklamowej wgrywana jest do narzędzia zaktualizowana baza kontaktów). Dokładna informacja o tzw. grupach niestandardowych odbiorców, zasady hashowania Danych oraz przetwarzania tymi Danymi znajdują się w polityce prywatności portalu Facebook pod tym linkiem https://www.facebook.com/legal/terms/customaudience# oraz https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing, a Administrator zaleca zapoznanie się z tymi zasadami przez każdego Użytkownika.
Informacje zbierane w ramach używania Piksela Facebooka są anonimowe i nie pozwalają na identyfikację Użytkownika. Pokazują ogólne dane na temat użytkowników np.: lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania. Dostawca portalu Facebook może łączyć te informacje z informacjami jakie Użytkownik przekazuje mu w ramach posiadanego konta w portalu Facebook, a następnie wykorzystywać je zgodnie z własnymi założeniami i celami.
Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Piksel Meta (Facebooka) i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego narzędzia, jak również zarządzanie swoimi ustawieniami prywatności w portalu Facebook. Więcej informacji znajduje się pod linkiem: https://www.facebook.com/privacy/explanation oraz https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?id=1205376682832142&_ga=2.140230195.1899084027.1676390445-251481724.1675757116. W każdej chwili można zrezygnować z plików cookies odpowiedzialnych za wyświetlanie reklam remarketingowych np. na https://www.facebook.com/help/1075880512458213/.
Użytkownik korzystając ze strony wyraża zgodę na instalację wskazanego cookie na swoim urządzeniu końcowym.
2) Wbudowany kod Google Analytics – w celu analizy statystyk Strony. Google Analytics korzysta z własnych plików cookies do analizowania działań i zachowań Użytkowników Strony. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. z jakiej strony Użytkownik trafił na bieżącą stronę internetową. Pomagają udoskonalić Stronę.
Narzędzie to dostarczane jest przez zawartej z Google Ireland Limited przy czym dostarczane jest przez firmę Google LLC. Działania podejmowane w ramach korzystania z kodu Google Analytics opierają się na prawnie uzasadnionym interesie Administratora polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk, co następnie umożliwia ulepszanie usług Administratora i optymalizację Strony.
W ramach korzystania z narzędzia Google Analytics Administrator nie przetwarza jakichkolwiek danych Użytkownika, umożliwiających jego identyfikację.
Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Google Analytics, możliwością wyłączenia kodu śledzącego i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego narzędzia pod linkiem: https://support.google.com/analytics#topic=3544906 lub zapoznanie się z zasadami prywatności pod linkiem: https://policies.google.com/privacy?hl=pl&_ga=2.64139695.1899084027.1676390445-251481724.1675757116.
3) Wtyczki kierujące do social mediów: np. Facebook
Użytkownik po kliknięciu w ikonę danej wtyczki odsyłany jest do strony zewnętrznego dostawcy, w tym wypadku właściciela danego serwisu społecznościowego np. Facebooka. Następnie posiada możliwość kliknięcia “Lubię to” lub „Udostępnij” i polubienia fanpage Administratora, znajdujący się w portalu Facebook lub też bezpośredniego udostępnienia jego treści (postu, artykułu, video, itd.).
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Facebooka przed założeniem konta w tym portalu. Administrator nie ma wpływu na dane przetwarzane przez portal Facebook. Od momentu kliknięcia przez Użytkownika w przycisk wtyczki odsyłającej do mediów społecznościowych, dane osobowe są przetwarzane przez portal społecznościowy np. Facebook, który staje się ich administratorem i decyduje o celach i zakresie ich przetwarzania. Cookies pozostawiane przez wtyczkę Facebooka (lub inne podmioty trzecie) mogą też być aplikowane w urządzeniu Użytkownika po wejściu na Stronę a następnie kojarzone z danymi gromadzonymi w portalu Facebooka. Użytkownik korzystając ze Strony akceptuje ten fakt. Administrator nie ma wpływu na przetwarzanie danych przez podmioty trzecie w ten sposób.
Powyższe wskazówki należy odnieść również do obsługi:
Facebook – fanpage znajdujący się pod adresem URL
https://www.facebook.com/aserto.ns oraz https://www.facebook.com/ZFSSedukacja1/
Profilu na portalu społecznościowym Instagram, znajdującego się pod adresem URL: https://www.instagram.com/akademiaaserto/ ,
Kanału w serwisie You Tube znajdujący się pod adresem URL:
https://www.youtube.com/channel/UCqu8UqZinfkyQOHHVl-KV0g.
4) Narzędzia służące do oceny efektywności kampanii reklamowych Google Ads – w celu prowadzenia kampanii reklamowych oraz remarketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Administrator nie gromadzi żadnych danych, które pozwalałyby na identyfikację Danych osobowych Użytkownika. Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Google w celu poznania szczegółów działania tych funkcji oraz ich ewentualnego wyłączenia z poziomu przeglądarki Użytkownika.
5) Cookies służące do odzyskiwania porzuconych koszyków i aktywności Użytkownika na stronie sklepu internetowego – w celu skierowania do Użytkownika komunikacji reklamowej związanej z niezakończonym zamówieniem, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
6) Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych dostawców,
Administrator może osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron internetowych zewnętrznych podmiotów. W szczególności mogą to być filmy z serwisu You Tube czy Vimeo.
Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne dane o odtworzeniach treści jakich dokonał Użytkownik.
Jeśli Użytkownik nie chce, żeby miało to miejsce, powinien wylogpować się z danego portalu (jeśli posiada tam konto i jest zalogowany) zanim odwiedzi Stronę Administratora lub nie powinien odtwarzać danych treści na Stronie. Użytkownik może też zmienić ustawienia swojej przeglądarki i zablokować wyświetlanie określonych treści z określonych portali.
You Tube
Serwis YouTube obsługiwany jest przez Google Ireland Limited i pozwala na odtworzenie nagrań znajdujących się na stronach Administratora. You Tube może zapisywać na urządzeniu Użytkownika pliki cookies o odtworzeniach nagrań i przypisuje je do konta Użytkownika na You Tube, jeśli jest zalogowany.
Korzystając z nagrań umieszczonych w portalu YouTube, Użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google Ireland Limited. Szczegóły w zakresie przetwarzania Danych osobowych przez You Tube zawiera polityka prywatności i regulamin tego portalu: https://policies.google.com/privacy i https://www.youtube.com/t/terms.
- Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką prywatności każdego z dostawców powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania zmian i ustawień, zapewniających ochronę praw Użytkownika.
- W ramach Strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne, które usuwane są po zamknięciu przeglądarki, wylogowaniu lub opuszczeniu strony internetowej, oraz stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika, co umożliwia rozpoznanie przeglądarki przy kolejnym wejściu na Stronę, przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Strony. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie ich, ograniczenie) mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Stronie i utrudnić jej funkcjonowanie.
- Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
- W ramach ustawień przeglądarki internetowej Użytkownik może usunąć pliki cookies pochodzące ze Strony lub Sklepu internetowego, lub od dostawców Administratora, poprzez wprowadzenie zmian do swoich ustawień przeglądarki internetowej w dowolnym momencie. Sposób usunięcia plików cookies będzie różny w zależności od używanej przez Użytkownika przeglądarki internetowej. Informacje o sposobie usunięcia cookies są dostępne w zakładce „Pomoc” w wybranej przeglądarce internetowej.
- Usunięcie plików cookies nie jest jednoznaczne z usunięciem Danych osobowych przez Administratora uzyskanych za pośrednictwem plików cookies.
§8 ZGODA NA COOKIES
Podczas pierwszego wejścia na Stronę Użytkownik musi wyrazić Zgodę na cookies lub podjąć inne, możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony. Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie Zgody. Jeżeli Użytkownik nie chce takiej Zgody wyrazić – powinien opuścić Stronę. Zawsze też, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub usunąć pliki cookies. W zakładce „pomoc” w przeglądarce Użytkownika znajdują się niezbędne informacje.
§9 LOGI SERWERA
- Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest Strona.
- Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
- Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
- Logi serwera służą do administrowania Stroną, a ich treść nie jest ujawniana nikomu poza osobami i podmiotami upoważnionymi do administrowania serwerem.
- Administrator może wykorzystywać niektóre logi serwera do identyfikacji Użytkownika.
Aktualna wersja Polityki Prywatności obowiązuje od 01.04.2025r.
Link do poprzedniej wersji polityki prywatności:
https://aserto.edu.pl/o-nas-aserto/polityka-prywatnosci-do-2025-03-31/